8/24/13

Have a seat...



Deze prachtige Lodewijkbank kreeg ik van een collega toen ze hoorde dat ik een bankstel zocht voor mijn nieuwe huisje een paar maanden geleden. Het bankje past helemaal in m'n huisje, samen met de Queen Ann meubeltjes die ik van mijn werk bij de Kringloopwinkel heb meegenomen.

A little story about Louis XIV furniture...
Louis XIV, Le Roy Soleil, ruled France for 72 years until he died in 1715. 
It was the longest reign of any French or other major European monarch. He was born in 1638.
Louis XIV is a French furniture style of rounded forms and curved lines. 
Baroque furniture is associated with Louis XIV.




Ik houd ervan om mijn huis aaibaar te maken. Dit doe ik door kussens, kleden en plaids toe te voegen op meubelstukken. Zowel decoratief als praktisch. Op het bankje werkt het ook prima. De zitting heeft een opknapbeurt nodig, maar de plaid werkt mooi op het bankje. 




Ik hou van kanten kleedjes, ik verzamel ze al jaren en verzin er altijd wel iets mee om te gebruiken of te decoreren. Een oude rieten mand houd de collectie bij elkaar. De grote stapel koffers (en dit is nog maar een gedeelte van alle koffers die verspreid staan in het huis) doen tevens dienst als opbergruimte. De kamer is goed gevuld, theatraal en levendig maar straalt ook rust uit. Dit komt door de serene kleuren zoals bruin en vergrijsde teinten. 








9 comments:

  1. Lieve Claire, wat ziet de blog er prachtig uit!
    Ik ben je meteen gaan volgen en ben benieuwd naar al het moois dat je gaat posten!

    Liefs,

    Nadine

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel lieve Nadine! Heerlijk dat je zo enthousiast bent :) xox

      Delete
  2. Helemaal met Nadine eens. En helemaal weg van la France :-)

    ReplyDelete
  3. Hallo Clair,
    Ik ben al heel lang een stille volger, maar moest nu even reageren hoor!
    Wat ziet het er super leuk en gezellig uit.
    Vloerbedekking voor matthew zijn kleine knietjes...
    Geniet er maar lekker van samen met je kleine mannetje
    Lieve groet,
    Paula

    ReplyDelete
  4. Hey clair,
    zo te lezen heb je een pittige tijd achter de rug. Fijn voor je dat je nu helemaal gesetteld bent samen met Matthew. Het ziet er heel sfeervol uit. Je bank is prachtig! Ik wens jullie heel veel liefde en geluk toe. En graag kom ik je nieuwe blog volgen. Leuke blognaam trouwens :)

    Liefs Sanne

    ReplyDelete
  5. Girly, geweldig!!!! Love love LOVE it!!
    echt heeel mooi, love your header,
    love de sfeer,
    love it all,
    but most of all...
    ❤❤ Love YOU!!! ❤❤
    KJ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sweets, dankjewel!! Wat ontzettend lief! En I love you too!!! <3 C

      Delete